Zdravím příznivce jedné stopy. Rád bych krátce napsal o zkušenosti ohledně zapůjčení motocyklu u společnosti Motocentrum BARTH.

S přáteli jsme plánovali 4 denní projížďku Rakouských Alp. Po uvážení, že můj stařičký Baworáček by z rychlého tempa nadšený nebyl a především z chuti vyzkoušet si něco nového jsem zvolil zapůjčení motocyklu Yamaha MT-09 Tracer.
Musím říci, že od rezervace motocyklu až po jeho převzetí vše probíhalo jak má. Pán Blažek mi s trpělivostí odpovídal na veškeré mé mailové a později i telefonní dotazy. V den převzetí motocyklu proběhlo kompletní seznámení s motorkou, předvedení její obsluhy i výbavy a nezbývalo než vyrazit.
Strategicky jsme zvolili jako centrální bod našich vyjížděk kemp v Zell am See s názvem Seecamp. Cestu tam jsme volili mimo placené úseky. To se později ukázalo jako časově poměrně dost náročné. Po ujetí něco kolem 540 km a strávených 10 hodinách v sedle jsme dorazili do cíle.
Seecamp mohu vřele doporučit. Sice téměř kompletně obsazen, ale s perfektním zázemím, restauračkou, obchůdkem a udržovaným a čistým zbytkem vybavení kempu.
Na druhý den jsme měli naplánované vyhlídkové horské silnice, návštěvu města Kaprun a jezera nad Městem. Při pohledu na přehradu nad Městem Kaprun jsme se pokusili dojet i tam, bohužel možné je to pouze místním vyhlídkovým autobusem. To bylo v rozporu s cestováním jednou stopou, takže jsme sjeli zpět do Kaprunu, a následně do Kempu. Najetých 300 km nám vzhledem k předchozímu dni stačilo.
Třetí den našeho putování měl jasný cíl. Zdolat pověstný Grossglockner. Říká se žádný motorkář by ho neměl vynechat. Musím přiznat, že jako zážitek je to věc mimořádná! Samotných 48 km vysokohorské silnice s číslovanými zatáčkami a převýšením 1748 m je pro motorkáře to pravé. To celé je vyšperkované třemi vyhlídkovými místy a dokonce s výhledem na ledovec Pasterze a samotný vrchol Grossglockner. 
Tohle samotné by na jeden den bohatě stačilo. Ale my chtěli nahlédnout do Itálie, takže jsme přes Lienz kolem Lago di Valdora zamířili k biatlonovému středisku Sudtirol Arena vedle nádherného jezera Lago di Anterselva. Odtud začínal pro mě zlatý hřeb tohoto dne. Passo Stalle, kde probíhá půlhodinová kyvadlová doprava, s úzkými silničkami a kvalitním asfaltem byl opravdu skvělý zážitek. Odtud jsme se již přes Mittersill vrátili zpět do kempu. Byl to vysilující den plný zatáček i rychlých pasáží. Skvěle jsem se s Tracerem sehrál a po této zkušenosti ho mohu jen doporučit. Sedlo by mohlo být pohodlnější,ale ochrana jezdce před větrem, vzpřímený posed, dostatečný výkon a skvělé brzdy s ABS jsou perfektní kombinace. 
Následující, čtvrtý den jsme se rozhodli z důvodu pracovních povinností k cestě domů. Chtěli jsme ale ještě vidět Orlí hnízdo a navštívit Berchtesgaden s blízkým Obersalzbergem - kdysi sídlo nacionálně socialistických špiček. Mimo to jsme samozřejmě nemohli vynechat známe jezero Konigssee a také blízkou horskou vyhlídkovou silnicí. Poté jsme se před Salzburgem napojili na dálnici a směřovali k domovu.
Za 4 dny v sedle jsme najeli bez mála 2000km z toho poměrně velký podíl v náročných vlásenkách. Motorka byla sice téměř nová, ale především perfektně připravená, takže problém nebyl žádný.

Za sebe mohu zapůjčení motorky jen doporučit. Vstřícné a příkladné jednání pana Blažka ale hlavně ZÁŽITKY ZE SEDLA - ty vám nikdo nevezme.